FULD KONTAKT STORYTELLING

Næsten alle historiefortæller har oplevet frustration for at fortælle at disse publikum medlemmer: clock-watcher, doodler, hår-twister, squimer, Oplæser, den keder sig fungerende, heckler, ect. Men disse tegn er påmindelser, nogle gange glemmer vi alle de vigtigste ingredienser i vores storytelling program – personlig kontakt og meningsfuld interaktion.

Snuppe en publikums opmærksomhed er afgørende for at øge lyttere opbevaring og mindske din frustration. Jeg har ofte set historiefortællere fuldføre et program uden nogensinde at gøre deres publikum en del af deres liv. De tilbød ingen varme, ingen one-on-one interaktion og ingen fuld kontakt relationer. Alt, hvad de gjorde var at fortælle historier! Der er mere til det. Du er entertainer! For at undgå denne fejl, kan du bruge disse fire ideer til at holde selv de sværeste publikum på deres tæer, mens du fortælle.

Sige deres navne

I små grupper har historiefortællere beføjelse til at bruge den smukkeste ord nogensinde hørt af et publikum medlem – hans eller hendes navn. Før du starter dit program gå rundt i lokalet, hvis det er muligt at indføre dig til mennesker. Vær ikke bange for at skrive et navn og gentage det efter hver person taler ned. Nu når du arbejder i rummet, kan du tilføje folks navne til din storytelling program! Ikke blot vil du være i stand til at knytte et ansigt og navn men publikum vil sandsynligt løsne op, fordi de er ikke længere fremmede. Et stort plus er, at de vil undre sig, hvis du vil bruge deres navn næste! Hvis du ikke ved hvordan du tilføjer en persons navn til din storytelling program, kan du arbejde på det! Det er ikke svært! For store grupper, der muligvis bruger et navn eller to af nogen godt ved lokalt altid fungerer. Bemærk: Må ikke gøre grin med folk! Hvis du gør grin med nogen, lad det være dig.

Bede om baggrunden

Finde ud af så meget som du kan om den gruppe, du fortæller at hvis det er muligt. Hvis det er en skole, måske en lille historie, hvis det er i en bestemt by, det er endnu nemmere, få oplysninger! Aldrig gå ind i et program uden nogen mening om, hvem du fortæller til. Selv deres alder gør en forskel.

Få publikum til at deltage

Som du dykke ned i dit program, lad ikke meget tid, før du involverer publikum. Du kan selv starte lige væk ved at synge en sang eller ved hjælp af en “Gentag efter mig” oplukker. Dette starter bolden op. Publikum vil gøre, hvad du ønsker det, hvis du er villig til at føre dem sammen! Husk: Det er din storytelling program, så lad dem blive en del af det på dine betingelser. Når du gør det alle de underlige ting og støj, der kan ske på et program er under din kontrol.

Formålet med dit Program

Hvorfor er du fortælle? Er der et tema? Ferie, fødselsdag, spøgelseshistorier, folkeeventyr, Cajun festival? Den begivenhed, du fortæller på er vigtigt! Jeg så en teller på en Halloween program fortælle en baseball historie, der ikke var endda skræmmende! Det lige er sket for at være deres foretrukne historie! Du kan forestille dig, hvordan publikum reagerede. Stick med temaet! Det er ikke så svært. Hvis du ikke har nogen historier at fortælle inden for bestemte temaer, lære nogle! Når du opdager, at formålet med programmet er et fundament for at dine historier, vil du blive en succes!

At opdage hemmelighederne til fuld kontakt storytelling er ikke svært. Du skal handle som en professionel, hvis du ønsker at komme foran folk og sige, “Jeg er en historiefortæller”. Der er for mange stemmetællere i verden, der kun fortæller historier, de ikke får publikum involveret. Det er trist. Jeg tror, det er hvorfor nogle publikum ikke ønsker at høre “en Storyteller”, de havde en dårlig oplevelse før.

Gå ud og gøre næste publikum du fortælle foran “din” særlige målgruppe. Blive involveret.

Lad dem vide, at du var der. De vil have tid af deres live!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *